Dag 1 Indonesie: Good morning Bali! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lauren - WaarBenJij.nu Dag 1 Indonesie: Good morning Bali! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lauren - WaarBenJij.nu

Dag 1 Indonesie: Good morning Bali!

Door: perjalanansaya

Blijf op de hoogte en volg Lauren

03 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Lieve mensen, even een kort berichtje. Wat is het hier heerlijk! Eindelijk weg van die stinklucht en bedrukkende warmte. Het is hier warm en zonnig, en de mensen zijn me op de een of andere manier heel vertrouwd.


De reis naar Bali.

Mijn reis hierheen was een grote chaos, stress en irritatie door de taalbarriere. Om 08:30 vertrok k vanuit mijn hostel in Hong Kong, om lekker met de taxi naar 'HK Ailpolt' te gaan. De oude taxichauffeur zette er lekker wat gas achter, dus we waren er al vrij snel. Inchecken, naar de gate, en daar ging ik weer. Dag Hong Kong, het waren een paar bijzondere dagen! Met hartkloppingen voor wat komen ging zat ik in het vliegtuig. Na 4 uurtjes waren we op Kuala Lumper, en was ik bij het moment aangekomen waar ik 'm al een week voor stress: het overstappen. Ik kwam om 15:30 aan op KL en moest 17:15 het vliegtuig pakken naar Denpasar, Bali. Dit lijkt wel te doen, maar ik had een vreemd voorgevoel dat ik door bepaalde dingen vertraging op zou lopen. Mijn vermoeden werd bevestigd door een gigantisch lange rij voor de Medische keuring (what the hell). Het viel me gelijk op hoe veel minder goed het hier georganiseerd is, veel chaotischer en onduidelijker dan Hong Kong. In HK hadden ze zelfs werkkrachten die er alleen maar waren om dingen aan te wijzen ( 'Go left, go left, go left' ) Na een half uur in de rij te hebben gestaan nam ik een sprint naar de bagage claim, we hoeften niet te wachten want onze tassen lagen op een hoopje naast de bagageband. Goeie. Ik stal een karretje van iemand, mikte m'n spullen erop en ging als 007 meets Spongebob met super snelheid naar de check-in balie. Totaal geen idee waar ik moest zijn, kon niets vinden, en als ik hulp vroeg aan iemand kwam er alleen "Adoe" uit. Gelukkig zag ik vanuit mijn ooghoek een digtaal incheck ding staan; nu nog bagage afgeven. Waar? Dit was echt het moment dat ik me voelde als Tom Hanks in de film 'The Terminal'.. Waar ben ik wie ben ik hoe kom ik daar? Uiteindelijk, na bloed (nou oke.. dat niet), zweet en tranen (of was het toch zweet wat langs mijn voorhoofd naar beneden ging?) is het me gelukt om het vliegtuig te halen. Net op tijd!!

Op de luchthaven Denpasar ging alles vrij soepel, eenmaal buiten kon ik alleen maar lachen van oah tot oah. Het regende zachtjes, en rook naar warm asfalt, cretek(?)sigaretten en spekkoek. De taxi naar mijn hotel kostte me E4 (ongeveer 50.000 RUPIAH). Het hotel is zo mooi! Groot, zwembad, lieve mensen, mijn kamer is super (zeker na die isolatiecel waar ik in HK in zat) en het weer is heerlijk. Het is nu 11:21 en ik heb net ontbeten en kwam heel toevallig iemand tegen van de kustacademie! Hij is hier al 2 weken met een vriend om te surfen. Zo toevallig, de wereld is klein! Allemaal tips gekregen, vooral het huren van een scooter was aan te raden. Ook gevraagd of surfen nou echt gevaarlijk is hier als je geen ervaring hebt, hij zei dat een eerste lesje wel is aan te raden, maar verder prima te doen. Na het ontbijt even rondgelopen, en voelde me gerustgesteld door de mensen die ik hier zie; allemaal oom Roys, oom Jimmys, papa's en zelfs hier en daar wat oma Guusjes. Zo leuk! Ik ga nu even naar het strand lopen en een oplossing bedenken voor mijn foto's. Ik kwam erachter dat je op waarbenjij.nu max. 10 foto's kan plaatsen, heel apart. Denk dat ik een andere site ga zoeken hiervoor. Photobucket misschien.
Morgen komen die gekken aan, joepie de poepie. :)

  • 03 Augustus 2010 - 05:36

    Oom Eric:

    Gaaf Lauren dat je het nu al zo naar je zin hebt daar. Veel plezier met z'n allen! Misschien kan je er wat Indonesisch uitproberen....
    Enne...Flickr is ook een heel populaire en gratis webhoster voor foto's, zonder limiet. Dan hoef je alleen de links in je verhaal op te nemen.

  • 03 Augustus 2010 - 06:00

    Gery:

    Wat een stress, maar dan komt ook de beloning! Wat heb je toch een leuke manier van beschrijven :ik zie het helemaal voor me. Jij met je oom Roys en oom Jimmys: grappig hoor maar inderdaad een heel vertrouwd gevoel moet dat geven. En dat lekkere eten natuurlijk. En..vandaag de meiden. Kun je eindelijk je hart uitstorten. Groetjes

  • 03 Augustus 2010 - 06:58

    Papi:

    En nu lekker vertrouwd eten zoals bij papi thuis ja, adoe zeg wat lekker. Als je in Kuta ben moet je langs die kleine buitenmarkt gaan met al die kleine eettentjes, goed voor foto's maken. De markt is vlakbij de Mc Donalds.
    Groeten aan de meiden. en Selamat jalan

  • 03 Augustus 2010 - 07:06

    Papi:

    Ik heb voor jou extra ruimte voor foto's besteld, op Waarbenjij.nu je kunt er nu 100 foto's extra toevoegen
    Kizzzzzzzzz

  • 03 Augustus 2010 - 09:40

    Georgina:

    Ben echt super blij dat alles is goed gekomen kroes. Wanneer komt de bende van ellende aan? en slapen zij allemaal apart of slaap je met gin en cos ofzo?
    Echt een super cute jurkje op de foto EN je hebt je hoedje! *jeej*

    kusss mis je

  • 03 Augustus 2010 - 14:24

    Roy & Eva:

    Gelukkig ben je goed aangekomen, nu lekker genieten van alles en het eten zal ook wel goed zijn nu.ik ben blij dat je een goed hotel heb lekker bij het zwembad zitten met een bordje nassi goreng.
    veel plezier verder.
    Gr. Roy & Eva

  • 04 Augustus 2010 - 03:17

    Lauren :

    Pap bedankt voor de fotocredit! Heb er een heleboel geupload!! xxxx

  • 04 Augustus 2010 - 12:06

    Mam:

    Hee meis, we lezen net je verhaal! Wat zul je blij zijn om weer bekenden te zien, weer een beetje jezelf herkennen in de mensen.
    lieverd, heel veel liefs van ons hier op Kreta. Het is hier ook heel warm en we doen niet veel :)

  • 04 Augustus 2010 - 18:18

    Rebec:

    Okay Lau, ik zal het maar toegeven dan; ik ben jaloers! Geniet ervan, dat heb je wel verdiend na die vier terrorjaren haha :)

  • 04 Augustus 2010 - 20:38

    Ludwig:

    Hallo Lauren,

    Na zo'n vermoeiende reis is het goed rusten op Bali!
    Geniet van het land en de vruchten.
    Heb je al Durian,Rambutan of Salak gegeten.
    Vooral de Salak van Bali is erg zoet.
    Het heeft een bruin schubachtige schil met een witte vrucht en grote bruine pit.
    Veel plezier!
    Louis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauren

Actief sinds 26 Juli 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 18929

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Tom & Lau in Thaileisie

27 Juli 2010 - 25 Augustus 2010

Mijn kleine Azie reis!

Landen bezocht: