Dag 2 en 3 Bali: Kuta verkennen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lauren - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 Bali: Kuta verkennen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lauren - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3 Bali: Kuta verkennen

Door: perjalanansaya

Blijf op de hoogte en volg Lauren

05 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Dag lieve mensen, daar in het koude kikkerlandje. Hier ben ik weer, vanuit het zonnige, heerlijk warme Bali!

Gister zijn Xio, Ilse, Merel en Lauri aangekomen. Was zo blij om bekende gezichten te zien! We hebben ons gelijk omgekleed en zijn voor pampus aan het zwembad gaan liggen. Dat is eigenlijk wat je hier vooral doet in Kuta: zwembad, strand, eten, uitgaan. Je ziet natuurlijk iets minder van de cultuur dan wanneer je het binnenland ingaat, maar dit heeft ook zo z'n charme. 's Avonds zijn we gaan eten op het strand in een restaurant met een soort hemelbed-achtige dingen waar je met zn alle rond een tafel kon zitten eten en chillen. Echt zo fijn! Jammer dat de zon hier al zo vroeg weg is, zonsondergang zou vanaf daar ideaal zijn. Ik had een gegrild visgerecht gedeeld met Merel incl. questionable inktvis (ookwel 'Squad' volgens Meer), gamba's en hele grote lekkere whatever vis. Natuurlijk met onze (rechter)handen gegeten, want dat hoort er nou eenmaal bij. Na het eten volgte de oneindige zoektocht naar de uitgaansstraat van Kuta. We wisten de naam, we wisten waar hij ongeveer lag, maar ik heb nu wel door dat die informatie lang niet genoeg is om hier iets te vinden. Straatjes lopen kriskras door elkaar, brommers rijden je van je slippers en het rechtsrijdendeverkeer helpt ook goed mee aan de desorientatie. Na een heuze tocht door de toeristische jungle van Kuta waar we nog maar net de ghettostraat hebben overleefd ("Het is hier wel heel donker.. gaan we wel goed?") waren we ein-de-lijk aangekomen in heaven: Sky Garden. Jennifer had ons deze tent getipt, en het zag er van buiten al vet uit. 4 etages met bars, dansruimtes en chillbanken. Ohja, en Mojito's voor E3, dus ik ga niet eens uitleggen hoe de avond is afgelopen. Laten we zeggen: een typisch avondje voor ons. Taxidriver (spel), omsingeld worden door de vreemste mensen op deze planeet, brommerritjes door de straten van Kuta, flink afgezet worden (200.000 RP voor een ritje van 15 min.) en ook nog eens meer geld geven, en heeeel erg gelachen. Hier laat ik het bij.

Vandaag uitgeslapen tot irritatie van de schoonmakers (die de hoop uiteindelijk maar opgaven, met als gevolg dat onze kamer nog steeds een grote zooi is), en waardoor we ook ons enige kans op een westers ontbijt misliepen (die is namelijk tot 10:30), bummer. Ik vind het goed om als toerist de gewoontes over te nemen van de lokale bevolking, maar rijst in de ochtend gaat er dus echt niet in zonder dat het er gelijk uit komt. Alternatief: klef, zoet broodje bij de buurtsuper.
Na onze grote slaap naar Kutabeach gegaan en surflessen geboekt voor morgen, spannend! Toen we eindelijk lekker op het strand gestrekt lagen, kwam er ineens een groepje Indonesische mensen aanlopen, wij zeiden bij voorbaat al 'No thank you!' aangezien iedereen hier alles aanbiedt waar je totaal niet op zit te wachten. Vaak versta ik ook niet wat ze verkopen, maar mijn antwoord is toch altijd Nee. Anyway, het groepje mensen ging ineens bij ons zitten terwijl wij daar in ons bikini lagen met onze nog witte lijfen. 'You make picture?' 'Ehh wat?' De man van het groepje (de rest allemaal vrouwen met hoofddoek) nam positie voor ons in met camera in de handen. Ineens realiseerde we ons dat ze met ons op de foto wilden... Waarom?? Voor we er erg in hadden was de foto gemaakt en waren we een heuze attractie, vooral Ilse was erg in trek. De vrouwen namen verschillende posities aan, en haalde de rest van de groep erbij om ookmet ons op de foto te gaan. Na een tijdje werd het irritant en hebben we ze weggesstuurd (ook de 5 andere verzoeken die we kregen hebben we met enige sterallure afgeslagen). Natuurlijk hebben we zelf ook een foto laten maken, hahahaha. Heel bizar.

Morgen dus surfen, de ochtend daarna vertrekken we richting Ubud. We hebben een klein plannetje gemaakt: richting Ubud, daar blijven we ca. 2 dagen waarna we met persoonlijke chauffeer richting het noorden of westen van Bali gaan. Dan gaan we met de boot naar Java: Madiun (geboortedorp papa) en Yokyakarta. Dan willen we eigenlijk weer terug naar Bali en via de noordkust richting het oosten van Bali gaan, om vervolgens een bezoekje te brengen aan Lombok! De laatste 2 dagen zitten we weer in dit hotel om een beetje bij te komen.
(Gin, kijk even wat jullie plan is oke? In Java meeten gaat niet lukken omdat wij daar nog even niet zijn. Let me know!)
Ik heb trouwens mega last van hooikoorts hier.. supervaag. Nou, ik ga lekker douchen en dan gaan we er weer opuit, hiep hoi!

• 05 Augustus 2010 - 09:03

Egberta:

He Lau, veel plezier met surfen! word hartstikke leuk en is niet eng!

• 05 Augustus 2010 - 10:31

Joke:

wat leuk om je reisverslag te lezen en de foto's te zien ....

natuurlijk vooral van Ilse, die is bij mij ook heel erg in trek ...

• 05 Augustus 2010 - 11:34

Georgina:

Ah ziet er super gezellig uit lau! xx

• 05 Augustus 2010 - 11:45

Oom Eric:

Arme Ilse, werd ze zomaar een kermisattractie daar op dat strand.
    groetjes van je oom!

• 05 Augustus 2010 - 14:42

Roy & Eva:

he lauren maak maar lekker veel plezier en succes met je surf lessen.

gr. roy & eva

• 05 Augustus 2010 - 15:11

Papi:

Lekker senang hé met de meiden, gelukkig zijn jullie met z'n allen. Je kunt ook op Bali naar de apenheul gaan, maar pas op ze zijn brutalern dan de mensen (vooral zonnebrillen zijn ze gek op) Of ga naar Tana Lot en zie de apendans zogenaamde ketjak dans uitgevoerd door mensen. Heb je genoeg ruimte voor je foto's? Ciummmmmm (kissss)

• 05 Augustus 2010 - 15:29

Louis:

Allo Lauren,

Aduh zo lekkerrrrrr die saté ajam zeg en die Bintang bier kan je zelfs met ijs heel goed drinken!

Wees wel voorzichtig met koude dranken en misschien is het wel beter nu je wat (hooikoorts)hebt, om warme thee te drinken.

Verder veel succes met surfen we zien je wel voorbij komen.

Liefs en groetjes
    Ludwig.

• 06 Augustus 2010 - 15:25

Renske:

ik ben jaloers

• 07 Augustus 2010 - 05:58

Mamsie:

Ik ben weer thuis! Na veel vertraging (alweer). Gelukkig is het hier ook mooi weer, is de schok niet te groot. Ben benieuwd wat jullie nu weer hebben meegemaakt. xxxxxxxxxxxx
    hvj