Dag 5 en 6 Bali: Selamat Piggy! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lauren - WaarBenJij.nu Dag 5 en 6 Bali: Selamat Piggy! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Lauren - WaarBenJij.nu

Dag 5 en 6 Bali: Selamat Piggy!

Door: perjalanansaya

Blijf op de hoogte en volg Lauren

07 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Hier zit ik dan, half gekneusde ribben, een flinke blauwe (rood en paars) plek op mijn knie, en spierpijn in mijn armen als een malle. Wat is hieraan vooraf gegaan? Juist; surfen. De les begon al gelijk goed met de bijnamen die we kregen. Ze vinden het namelijk heel grappig dat Xiomara, Soto van haar achternaam heet. Automatisch werd Merel Nasi Goreng, Lauri Chap CHoi (de Bolle) en ik Noodles. Onze surfleraar (GadoGado) was een langeharige, blonde Indo die iets te weinig Crearasil had gebruikt toen hij nog jong was. Ontzettend aardige man, en legde het heel goed uit. Het leek zo makkelijk: je gaat op je buik liggend op het board, neemt de cobrahouding aan (yoga), tilt je lichaam verder omhoog, rechtervoet 90Graden, linkervoet 45Graden: en voila! Jammer dat die 'En voila' bij mij vooral bestond uit 'Godverdomme' 'Fuck' en 'Kut zout water!'. Staan lukte bij iedereen al vrij snel, maar deze schijn van natuurtalent vaagde al snel weg. Ik geef mijn hyperflexibiliteit de schuld, eigenlijk ben ik namelijk heel goed.
Na het happen naar adem, uitdroging door het zout, verschoven bikini's terwijl Gadogado genietend aan het kijken was en schrammen over ons lichaam hadden we er de kracht niet meer voor, en hielden we het voor gezien.
Jammer genoeg kon Ilse niet bij deze glorieuze ervaring zijn, ze had een kater en vierde dit met een grote zomerslaap in het hotel.
's Avonds zijn we uiteten gegaan bij een heerlijk Indonesisch restaurant. Ik bestelde Curry Limao (kip, cocos en limoen). Het grappige aan al dit eten (met name die curry en de sate ajam) is dat ik zoveel herinneringen krijg naar vroeger. Alle smaken doen me denken aan de tuinfeestjes bij oma Guus waar Georgina en ik kroepoek in het zwembad doopten en er van alle kanten 'Aduh' werd geroepen, of de bbq's bij tante Trees en oom Fred met de lekkere sateetjes. Alles komt voorbij! Daarna zijn we naar de uitgaansstraat gegaan, maar werden weggeblazen door harde livemuziek, dus besloten weer terug te gaan naar ons eluke hotelletje. Toch maar vroeg slapen, aangezien we de volgende ochtend om 7:30 hadden afgesproken voor ontbijt. Natuurlijk lukte dit niet.
Om 08:30 gingen we met een busje naar Ubud. Ubud is een wat minder toeristisch georienteerde plaats in Bali. Iets authentieker, goedkoper en staat bekend om haar handwerk en kunst. (veel houtsnij- en beeldhouwwerken) Hier verblijven we in een zogenaamd 'Homestay'. Dit is oorpsronkelijk een huis van iemand die hier vandaan komt, maar die haar huis voor reizigers tot beschikking stelt. De beheerder is een lief oud vrouwtje van minstens 80 die de zaak nog steeds runt, ik zal gauw een foto maken.
We kwamen om 10:00h al aan vanochtend, en besloten maar gelijk actief te doen; met nog donzige slaaphoofden zijn we de rivieren wandeling gaan doen. Eentje waarbij 2 rivieren samenkomen. En een rivierenwandeling was het zeker, met het zweet wat wij met z'n alle produceerden (waarvan ik voor 80% verantwoordelijk voor was) kon je makkelijk een 3e rivier aanleggen.
Ondanks de hitte veel mooie dingen gezien. Veel kleine dorpjes, rijstvelden en tempels (waar we niet veel van hadden gezien omdat we zowat in Eva-kostuum rondliepen, ramptoeristen). We leren het al om 's middags rijst te eten, gaat dat ooit gebeuren bij het ontbijt? Ik denk het niet. Maar sambal kan ik al beter verdragen, en rijst begin ik lekker te vinden.
We blijven nog een dag in Ubud, en dan vertrekken we met een busje richting Java. We verblijven in Yokjakarta voor 2 nachten. Van daaruit gaan we langs Madiun en de Bromovulkaan. Spannend! Ben heel benieuwd. Tips rond Yokjakarta en Madiun zijn zeer welkom.
Salamat penjang!

• 07 Augustus 2010 - 08:50

Georgina:

Wauw die plek, haha echt iets voor jou! En Ilse met die kater, wie had dat gedacht.. *kuch*

• 07 Augustus 2010 - 08:51

Thea Bastiaans:

selamat pagi,selamat sore,selamat siang Lauren en the bunch.ik vind het nogmaals geweldig leuk om jullie belevenissen te lezen.In Jokjakarta als ik het goed heb is de Malioboro een bezoekje waard. Shoppen en 's avonds eetstalletjes.Naar de Bromo daar is het bij de krater 's avonds heel koud!! Dus dikke vest,muts en handschoenen mee.Heb je die niet dan pech.Have fun!

• 07 Augustus 2010 - 09:02

Papi:

Heb je nog genoeg ruimte voor foto's? anders bestel ik er nog 100
    cium2

• 07 Augustus 2010 - 12:00

Oom Eric:

Ik heb weleens horen zeggen dat rijst bij het ontbijt heel lekker smaakt met in zwemwater gedoopte kroepoek. ADUH!!! (ik hou het vanmiddag maar bij veilig chinees eten)

• 07 Augustus 2010 - 16:24

Roy & Eva:

wat maakt het uit een paar blauwe plekken meer of minder,als jullie maar plezier hebben.

gr. roy&eva

• 08 Augustus 2010 - 07:18

Lauren:

Gien > haha I know ;)

Thea > Wat leuk dat je meeleest :) Malioboro heb ik inderdaad over gelezen! Bromo slaan we over, we doen een vulkaantocht op Lombok instead. Ook leuk! Dankjewel en groetjes terug!

Papi > Ja nog genoeg :) kiss

Oom Eric > Hahah dat zal best maar ik hou het bij toast!

Oom roy tante Eef > Zeker waar! Groetjes!

• 08 Augustus 2010 - 17:37

Louis:

Hallo Lauren,

Je bent alweer een ervaring rijker, of je ervan genoten hebt dat houden wij even in het midden de schrammen en de blauwe plekken nou die zijn goed te camoufleren met wat make_ up.
    Lauren heb je al de Babi Guling van Bali gegeten is zeker een aanrader.
    Wat ik je ook kan aanbevelen is het Turtle eiland en dat gaat vanaf Sanur.
    In Jimberan aan het strand vind je een retaurant gespecialiseerd in vis.
    In de wateren voor Lombok is snorkelen de moeite waard, het leven onder water is daar erg mooi. groetjes Ludwig