Dag 3 en 4 HK - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lauren - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 HK - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lauren - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4 HK

Door: perjalanansaya

Blijf op de hoogte en volg Lauren

01 Augustus 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Waar ben ik gebleven? Ah ja, ik ging naar Lantau Island. Komtie.


Dag 3 Nihau Lantau!
Vandaag (nou eigenlijk gister, maar laten we doen alsof ik het ter plekke heb geschreven, leuker) ben ik naar Lantau Island geweest. Zoals ik al zei; het grootste eiland van Hong Kong. Men zoekt hier de rust op van het strand en de natuur. Ik was heel maar wat aan toe, dus daar ging ik! Een hele reis: Vanaf hostel lopend naar bus Nathan Road, met de bus helemaal naar de haven, de Ferry gepakt naar HKIsland, vanaf HKIsland de ferry naar Lantau, vanaf Lantau pier met de bus naar de Buddha. De 2e ferry tocht duurde lang! Maar de busrit was zo gaaf. Ze gaan zo hard, zeker op zo'n bijna niet bevolkt eiland scheuren ze door alle wegen heen. Hele steile heuvels ook. Die bus zat zo vol, hij had de kracht er bijna niet meer voor. Een manke opa zou rollend nog sneller de heuvel op gaan. Toen, na 40min. waren we aangekomen bij de laatste halte: Big Buddha. Ik stapte uit en keek kippig voor me uit; 'Waar is die buddha dan?'. Toen ik beter keek zag ik de levensgrote buddha tussen de bomen uitsteken, duh. Het was een indrukwekkend gezicht, ook om via de trap er naartoe te lopen. Maar wat nog veel mooier was; de omgeving. Echt China, eindelik. Ontzettend veel hoge bergen, donker als ze zijn, waar zachtjes de lichte wolken als een stroom water tussen de bergen door glippen. Het enige wat nogal moeilijk is, is foto's maken. Ookal heb ik 4 jaar fotografie gestudeerd en amateur foto's heb geanalyseerd als nutteloos en overbodig (Susan Sontag, On Photography blz 43.. ahum), wil ik zelf maar wat graag op de foto staan met een buddha die zo groot is als een flat. Gelukkig zijn ze hier wel van de foto's. En ik hoef maar te vragen 'You make picture?' en ze grijpen de camera met beide handen aan. Resultaat is verschrikkelijk incl. haarexplosie en zweet movement. Maar whatever, it's my party.
Daarna even wat crap gekocht voor iedereen thuis (hele leuke crap hoor), en zag ineens een kabelbaan staan. Of hoe heet dat.. Hij ging helemaal over de bergen. Ik dacht: ik koop snel een kaartje, want er stond een hele menigte te kijken naar een hoopie Chinese jongens die bezweet een waaierdans deden. Zat uiteindelijk met een Chinese familie in de kabine, ik denk dat het vissers waren, vraag me niet waarom. Eenmaal de eerste ber over was ik het al zat, en werd misselijk. Moesten we over nog 2 bergen. Enfin 3 kwartier later zat ik voor mijn gevoel aan de andere kant van het land, nergens bordjes waar ik terug kon, en nie-mand spreekt verdomme Engels hier. Ik heb dus een uur lang als een kip zonder kop rond gelopen om de juiste halte te zoeken. Wat nou.. 'When ride is finish, you can take bus to Kowloon yes, very close, yes.'
Na deze belevenis naar Causewaybay en Happy Ville gegaan. Dit is het nog hippere geldeelte van HKIsland, ook bekend als 'Little Japan'. Was leuk! Maar niet heel bijzonder.. alle winkeltjes ken ik nu wel een beetje. De laatste dag ga ik nog eens winkelen in mijn buurt: Kowloon. Ik vlucht daar steeds zo snel mogelijk weg vanwege de overbevolking en stank (zie beschrijving vorige blog), maar volegns mij zit ik echt in de leukste wijk wat dat betreft!

Dag 3 EXTRA: Eng verhaal.
Na deze lange dag was ik super moe, ik viel om 22:00 al in slaap door de hitte (airco deed het niet. Bleek later dat hij op 'On' moest staan, duh.) Mijn slaapritme is nog steeds een beetje aangetast door een lichte jetlag. Slapen kan ik al snel, maar wordt steeds om 4u 's nachts wakker. Deze nacht ook, want ik moest plassen. Ik slaap in de kamer direct achter de receptie, super veilig. Al heeft het ook z'n nadelen. (mijn douche staat namelijk in de receptie, nice). Anyway, ik doe de deur open, en de 24/7 receptie man is er niet. Ik loop slaapdronken naar de wc, en zie vanuit mijn ooghoek iets op het bankje naast de ingang van de receptie (tegenover mijn kamer, de wc is naast mijn kamer). Zit er een meisje op die bank, een Chinees meisje van.. 14? Achterover geleund met haar gezicht naar boven. Het is dat ik nog half aan het slapen was, anders had ik echt gegild. Ik zei zacht 'Hi?', ze keek me aan, en draaide haar hoofd naar beneden. Dus ik ging maar naar de wc. Toen ik terugkwam zat ze nog steeds hetzelfde, en terwijl ik de deur naar mijn kamer opendeed, keek ze me ineens aan. Nouuu ik wist niet hoe snel ik mijn kamer in kwam. Het klinkt vast helemaal niet eng, maar het had een hoog the ring gehalte. Toen ik het de volgende ochtend vroeg aan de recpetionist vertelde, keek ze me met grote ogen aan. Ze zei dat er vorig jaar een Chinees meisje is overleden in mijn kamer. Creepy!


Dag 4: Een snufje cultuur en een fleugje cultuur barbaar.
Vanochtend was mijn culturele uitstapje: Hong Kong museum of Art, en het Space Museum (de nerd in mij komt als het aankomt op 'Ruimte' etc. naar boven). Hier merkte ik ineens dat dit een drukbezochte stad is met veel toeristen. Of kwam het omdat het zaterdag was? Veel Duisters (zijn ze echt overal??) en Engelsen. Museum of art was vrij interessant, leuk om te zien hoe Chinese kunstenaars hun onderwerpen benaderen. Ze laten zich heel er inspireren door vroeger en de Chinese gebruiken. Veel caligrafie, Chinese landschappen en bloem/vogel afbeeldingen. Jammer genoeg mocht ik geen foto's maken, want er was op de fotografie afdeling (iets vooruitstrevender dan de beeldende kunst afdeling) een geweldig filmproject: '6 min. of time for sale' (misschien te vinden op internet). Een filmpje waarbij de maken steeds op een etage is gaan staan voor een lift. De camera heeft ze op een statief gezet voor de liftdeur, en heeft constant op het knopje gedrukt zodat de lift iedere keer ook naar haar etage kwam. Op de filmpjes is dus steeds een dichte liftdeur te zien, die vervolgens open gaat, en allemaal liftgebruikers te zien zijn die geirriteerd of verrast de liftdeur weer dicht drukken als ze zien dat er niemand is om in te stappen. Ik heb echt krom gelegen daar in mijn uppie.
Daarna weer terug gelopen via Nathan road naar het hostel. Zaterdag is trouwens echt Vleesmkart voor jongens en meisjes. 's Avonds ontpoppen de meisjes zich ineens tot rokende, giegelende meissies met korte rokjes, en jongens .. stinken nog steeds, maar kijken hun ogen uit. Oke nu ga ik even stoppen want ik ben duizelig ineens.. alsof ik nog op de ferry zit... aaaaa. Straks blog over mijn laatste dag (vandaag) in Hong Kong!



ps. Grapje, het laatste stukje van het enge verhaal is niet waar. Hahahaa, Lauri en Gin hebben sowieso in hun broek gepist!



  • 01 Augustus 2010 - 10:05

    Oom Eric:

    hi Lauren, je maakt veel mee zeg. Wat amateurfoto's betreft: wij, de achterblijvers, vinden het straks vast heel leuk om al je foto's te bekijken, professioneel of kiekjes. Ga je nog met Marius op stap de laatste dag?

  • 01 Augustus 2010 - 10:10

    Gin:

    nerd. jij met je creepy verhalen.

    wanneer komen die foto's er nu eens op? hihi! I wanna see!

    Zie je snel? Wij kopen op Java gelijk een simkaartje zodat we kunnen smsen! Als jij dat ook doet, mail je nummer dan snel nog even door?

    KUsx

  • 01 Augustus 2010 - 12:04

    Papi:

    Hoi meisje, Gaaf he het verre oosten, nu nog naar KL en Bali. Dan kan je zien in wat voor omgeving ik ben opgegroeit. O ja als je weer thuis bent wil ik samen een album met jou maken. Je weet wel die wij ook hebben, van Albelli, Dikke kissssssssssss

  • 01 Augustus 2010 - 12:13

    Roy:

    hi Lauren,je maakt behoorlijk wat mee. als je het maar naar je zin heb dat is het belangrijkste joh ga lekker naar mac donald ipv chinees eten.en leg als je gaat slapen een hamer onder je kussen. je weet wel tegen dieven en spoken (ha ha)
    gr. Roy & Eva

  • 01 Augustus 2010 - 13:29

    Lauren :

    @oomeric, hoi oom eric! Ik reageer hierbij even op je smsje, zo duur! Gaat goed! Voel me wat misselijk en draaierig, weet niet hoe het komt. Verder heel veel zin in Bali :) Weg van de chaos. Marius nam net pas contact op, moet hier morgen vroeg weg dus heb gezegd dat ik 'm zie als ik ooit in Noorwegen ben. ;) Groetjes! Heb souveniertje voor je.

    @gin, foto's nu bezig met uploaden. Duurt laaaang. I'll let you know the number beebie! x

    @pap, ja goed idee van het album! Leuk. Heel er veel zin in Bali!! en Java!! Lekker met de ceput (?) hahaha. kisskiss

    @oomroyentanteeef, ja het is een hele belevenis! Leuk dat jullie meelezen :) Mac Donalds heb ik vandaag gedaan hahaha, echt even lekker. En die hamer onder m'n bed, goed idee. Misschien ook een potje sambal als pepperspray. Groetjes!!

  • 01 Augustus 2010 - 14:47

    Georgina:

    Lol over dat enge verhaal haha ik weet zeker dat jij met je hoofd onder de dekens bent gaan liggen voor zeker 5 minuten ook al brak het zweet je uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauren

Actief sinds 26 Juli 2010
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 18931

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Tom & Lau in Thaileisie

27 Juli 2010 - 25 Augustus 2010

Mijn kleine Azie reis!

Landen bezocht: