And there was light.. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lauren - WaarBenJij.nu And there was light.. - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lauren - WaarBenJij.nu

And there was light..

Door: perjalanansaya

Blijf op de hoogte en volg Lauren

28 Juli 2010 | Hong Kong, Hong Kong

Na een vermoeiende reis waar we 3 uur lang op HongKong Airport in het vliegtuig hebben moeten wachten vanwege het noodweer(?!), ben ik eindelijk bij mijn hostel. Nog in het vliegtuig vlogen we over HongKong. Wat een vreemd gezicht door de regen waren de bergen zwart en grauw, daar tegenover stonden kriskras hoge gebouwen met zo veel lichten! Het leek wel een misplaatst Madurodam.
De vliegreis duurde in totaal 12u. Gelukkig werd ik vergezeld door nog twee loners; een zakenman uit Zweden, en een timmermannetje uit Noorwegen. Hartstikke leuk hoor, tot de een gaat ruften in z'n slaap en de ander mij beschuldigend aankijkt.
Eenmaal uit het vliegtuig, opweg naar de taxi zag het weer er zo somber uit.. maar toen ik door de deuren van het vliegveld naar buiten stapte, kwam er een gordijn van hitte over me heen als een malle. Snel een taxi gezocht en gelijk een geschikte gevonden. Omdat HongKong verdeeld is in verschillende delen (die ik ook nog even goed moet uitvogelen), zijn de taxi's verdeeld in groepen. De ene groep rijdt alleen naar HongKong Island, de andere naar .. whatever. Je snapt 'm. Mijn taxichauffeur; hoe zal ik het verwoorden? Type: mannelijke versie van ChinChan, inclusief ondefinieerbare coupe, kon totaal geen Engels en was bovendien zo dik dat ik wel achterin moest zitten. De taxirit zelf was echter geweldig. Wat groot! Wat veel licht! Wat mooi! Het contrast neonlicht en krot is trouwens wel erg opvallend. De meeste huizen lijken hier wel van papier. Zoals een bouwpakket, nog net geen origami.
Vier uur later dan gepland kwam ik eindelijk bij het hostel aan. En ja hoor.. mijn hostel is ook zo'n bouwpakket! Ik moest door gaten en scheuren kruipen om hier te komen, de douche is de wc (en vice versa) en mijn bed is van steen.. maar serieus; wat is het hier geweldig!
Na alle troep gedumpd te hebben, ging ik -nog in mijn stinkende vliegtuig kloffie- de buurt verkennen. Alles wat ik zie is een grafische afbeelding, want ik kan niets lezen. Alles wat zij zeggen is muziek, want ik kan ze niet verstaan. Neonlichten, Hello Kitty, roze, fel groen, glitter, minimarktjes, rodepeperkettingen.. 'Hier moet ik naar rechts..?' .. uitgangborden ter grote van hele flatgebouwen, tlverlichting, de constante geur van eten, bami uit een zakje.. 'En als ik hier dan rechtdoor ga..' ... duizenden knuffels, 'want to buy kitty?', porkchop met een roze zakje, iedereen een andere paraplu ... 'Dan moet ik er nu zijn...' ... niet dus.
Morgen ga ik naar de grote buddha waar je een mooi uitzicht hebt over de stad. Voor mij ligt alles onvindbaar uit elkaar en ik weet niet eens meer waar mijn voor en achterkant is. Foto's volgen morgen denk ik!

  • 28 Juli 2010 - 14:51

    Mamsie:

    Ha lau is er! Wat moet dat een mierengekrioel zijn zeg! Heb je al kennisgemaakt met andere hostel mensen?
    dikke kus

  • 28 Juli 2010 - 14:52

    Georgina:

    kroeeees, wat super dat je het leuk hebt daar! Kut van dat hostel, maarja daar ben je zo weer weg en het enige wat je er doet is slapen toch?:) Hoe zijn die mede-mensen in dat hostel? Ook allemaal loners?

    Veel plezier met buddha, doe hem de groetjes.
    Loves

  • 28 Juli 2010 - 16:41

    Merel, Lauri, Xio:

    hahahah je bed is van steen!!!

  • 28 Juli 2010 - 16:44

    Roy:

    Hoi Lauren,
    zo lange reis je zal wel moe zijn toch lekker slapen vroeg opstaan en als ontbijt bami uit een zakje nemen. ben benieuwd naar je eerste foto's

    groetjes Roy & Eva

  • 28 Juli 2010 - 16:50

    Papi:

    Ik ben in ieder geval blij dat je veilig geland bent. Nu de rest van HK verkennen. En o ja de bami die je daar eet is zo anders dan hier.
    Kizzzzzzzzzzzzz van
    Me&Mie

  • 29 Juli 2010 - 05:42

    Gery:

    ja daar sta je dan: niemand kunnen verstaan, niets kunnen lezen en toch vind jij je weg!! Petje af hoor. Kijk ook zeer uit naar je foto`s

  • 29 Juli 2010 - 08:45

    Oom Eric:

    Wow, dat is een overweldigende ervaring zo te lezen. Kon je je hostel nog terugvinden in die vreemde kakofonie van licht en geluid? Veel plezier verder!

  • 29 Juli 2010 - 21:01

    Frans:

    He Beppie,

    frans hier. Ik heb vandaag sushi gegeten, met jou in gedachten, (ook al ben je niet in Japan). Ik hoop wel dat ze ook een karaoke bar hebben in HK!
    leef je uit deze week, en take care,
    xFrans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauren

Actief sinds 26 Juli 2010
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 18930

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Tom & Lau in Thaileisie

27 Juli 2010 - 25 Augustus 2010

Mijn kleine Azie reis!

Landen bezocht: