Dag 9 t/m 13 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lauren - WaarBenJij.nu Dag 9 t/m 13 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lauren - WaarBenJij.nu

Dag 9 t/m 13

Door: Lauren

Blijf op de hoogte en volg Lauren

02 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

We werden heen en weer geschud in het busje dat door de scherpe bochten scheurden opweg naar Pai. Buiten gaf de zon haar laatste licht vannachter de bergen, die -afhankelijk van de afstand- strakke silhouetten waren geworden in verschillende grijstinten. We keken in stilte naar buiten, hij; de filosoof, de optimist - en ik; de dromer, het eigenwijze kind. We vormen een goed team! Genieten elke minuut. Lachen, wenen en ook een beetje bekvechten, maar vooral heel heel heel blij en gelukkig.

Pai is mooi en leuk en ontzettend fantastisch. Het is alsof we de afgelopen dagen een mooie dood zijn gestorven tijdens de trekking, en nu terecht zijn gekomen in de hemel. We slapen op aanraden in een geweldig hostel (voor 400 BHT per nacht!) in de bergen net buiten Pai in een eigen berghutje dat zo ontzettend schattig is. Bamboe dak, openluchtdouche en wc (wel met muur eromheen hoor), hangmat, hemelbed en er zijn hier heel veel lieve katten! Gisteravond hadden we al bezoek van Pepe die uitgebreid z'n kont aan het wassen was in ons hutje. Vanochtend werden we om 6:00 gewekt door Pepe II (naam nog onbekend) die gezellig bij ons in bed kwam liggen nadat hij mijn kin af had gelikt (hahaha, zo cute. En ook wel vies.) Het zijn geen zwerfkatten, maar katten van de liefste hosteleigenaren ooit! Volgens mij zijn het er in totaal vijf en ze wonen hier. CUTE!

Dag 9 t/m 11: Trekking door het Noorden
Wow, wat was dit een ervaring! Bloed, zweet en tranen waren het allemaal waard. Met een klein clubje van vijf mensen en een guide gingen we de driedaagse trekking aan.

De groep
Andrea; Italie, 48 jr., woont alleen, heeft thuis een kat en luncht elke dag bij zijn moeder. Echt een hele lieve man, was alleen op reis en had, net als ik, de trekking nogal onderschat. ;-)
Lou en Joseph; 25 en 23 jr. uit Duitsland en Oostenrijk. Hadden pas een half jaar en zijn heel spontaan samen op reis gegaan. Echte wereldverbeteraars en duidelijk meer ervaren hikers en heel lief.
Suri; onze guide uit Thailand. Hij woont in een Hill Tribe in de bergen (waar we de eerste nacht ook zijn gaan slapen, heel bijzonder)

Eerste dag: 8:00 vertrekken van hostel (wij, natuurlijk, te laat) - naar marktje om spullen te halen voor lunch - olifantenkamp bezoeken en rijden op de rug (dit was 1000x beter dan onze eerste ervaring. De olifanten liepen rond tot 12:00 en mochten daarna vrij het bos in. Elke olifant had 1 vaste begeleider die dat voor zover mogelijk z'n hele leven blijft. Je kon bamboe, banaantjes en sugarcane kopen om te voeren) - hierna een vier uur lange hike door de bergen (dit klinkt nu helemaal niet zo heftig, maar ik trok het echt ontzettend slecht, heel zwaar! Steile bergen en heuvels, en steil weer naar beneden langs de afgrond. Hallo dood tegemoet wandelen) - Na afloop moe maar heel voldaan gedoucht in de rivier met een stuk zeep en een sarong om (vrouwen moeten dit doen van het hostel dat de trekking organiseert, de Thaise mensen zeggen zelf niet dat dit wordt gewaardeerd omdat.. tja, ze zeggen het gewoon niet. Gaan er een beetje vanuit dat je het weet en hebben het daar gewoon liever niet over) - eten en slapen bij de familie van Suri.

Tweede dag:
Ontbijt - rondleiding van Suri door zijn dorpje - trekking van drie uur - eten op een berg boven een rijstveld - uurtje slapen - verder met lopen naar tweede hill tribe en daar eten en slapen.
(ze hadden hier een zwijn dat de ganze tijd het begin van dat nummer van Genuine snorde met als gevolg dat ik de hele trekking dat nummer in mijn hoofd had)

Derde dag:
Ontbijt (altijd toast met jam, rare boter en ei) - trekking richting waterval, zwemmen - verder lopen naar bamboerafting - terugrijden naar Chiang Mai - Afscheid nemen van Suri ("See you nes year") met een dikke knuffel, eten, slapen.

Deze trekking is echt heel erg aan te raden! Ookal denken mijn enkels en knieen er anders over (ik ging weer knakknak van de bergen af, hardly survived. Nee hoor, ik stel me aan) (maar wel au)
Nu ga ik want Tom staat te wachten met de scooter. Hoe zien wij eruit op een scooter? Mr. en Mrs. Bean.. conjofactor 50, jut&jul, stuntelpiloten.
Onze plannen voor Pai: scootertochten, massages, katten knuffelen, hot springs, yoga, lezen, eten, zon, zien, jaaaaaaa.

Hele dikke kus, hoop dat het goed met iedereen gaat!

Tom & Lau

• 02 Maart 2014 - 10:17

Lau:

Ah, wat klinkt dit goed!! Heerlijke beschrijvingen van jullie avonturen. Ik hoop dat jullie t erg naar jullie zin zullen hebben in Pai...hostel kan in elk geval al niet beter! ;) love you starshines, stay awesome!

• 02 Maart 2014 - 10:46

Ginger: