Dag 3 t/m 9 - "Ladies first, then ladyboys" - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lauren - WaarBenJij.nu Dag 3 t/m 9 - "Ladies first, then ladyboys" - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lauren - WaarBenJij.nu

Dag 3 t/m 9 - "Ladies first, then ladyboys"

Blijf op de hoogte en volg Lauren

25 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

We zitten op dit moment in een internet cafe in Chiang Mai in het noorden van Thailand. Vanochtend hebben we een yoga-sessie gehad vlakbij ons hostel en vanmiddag hebben we geluncht bij Blue Diamond (avocado's, salades, fruit juices en sap uit een kokosnoot) (maar niet met de billen bloot). Chiang Mai is ontzettend fijn na het vieze, gore stink Bangkok waar we de eerste drie dagen verbleven. Het is hier rustiger, schoner, verkopers dringen zich niet op en het eten is overwegend vegetarisch (Tom doet een vreugdedansje). Mijn vorige bericht is alweer bijna een week geleden, we hadden niet veel tijd om een internet cafe op te zoeken! Dus nu een paar korte flashbacks in de tijd, there we go (o-o-o)...

Dag 3 - Bangkok
Huh, zouden we hier niet maar 2 dagen blijven en daarna vrolijk naar Kanchanaburi gaan voor olifanten en watervallen? Ja. Helaas staat hygiene niet hoog op de prioriteitenlijst van Bangkok en ik Tom gevloerd door een voedselvergiftiging. Het kwam er aan alle gaten uit en helaas moesten we de tour verzetten. Tommie in bed met OCR-zakje, water en kotsdepot (a.k.a. toilet) en ik alleen op stap. Ik moest en zou naar MKB, een groot winkelcentrum aan Siam Square, ware het niet dat daar het hart van de demonstratie lag. Het werd me door iedereen afgeraden, ik ben zelfs in een Tuktuk ge-sheepdogged onder het mom van "we take you to better place, is better for you" en vervolgens naar kledingmakers, buddha's en andere toeristen attracties geleidt. Helaas voor hen laat ik me geen pak aanmeten en ben na deze onnozele toeristen poging heel eigenwijs in de boot naar Siam Square gestapt. Gelukkig waren er met mij nog drie toeristen, dus ik voelde me enigszins gerustgesteld en niet helemaal alleen. Bij MKB was het inderdaad vol met protesteerders; een soort occupy, iedereen in tenten, grote schermen, mannen die met vuistbewegingen toespraken hielden en heel veel bewaking, politie en reporters. Ik vond het eerlijk gezegd toch een beetje eng, maar ben als een stalker achter een andere vrouwelijke toerist aangelopen die ook naar MKB ging (afgeluisterd). Veilig daar aangekomen, rondgelopen, wat cadeautjes gekocht, wat gegeten, me vergaapt aan de hoeveelheid kraampjes, winkels, etages en troep, en weer naar Tom gegaan. Hij leefde nog, ik at een green curry bij ons favoriete tentje, en we gingen vroeg naar bed. De volgende ochtend was Tom's koorts en misselijkheid/kotsneiging weg. We won, beat that biatch.

Dag 4 t/m 6 - Kanchanaburi & Ayutthaya
Vandaag gingen we dan eindelijk weg uit Bangkok, so long gayboys.. farewell smelly city! Met een busje werden we opgepikt door Jonlong (a.k.a. Long Jon), een hyperactieve tourguide die er hele slechte humor op na hield (incl. hitlergroet toen een van ons mede-reizigers vertelde dat ze uit Duitsland kwam. Ons reisclubje: meisje uit Duitsland, twee Japanse vrienden (soort buurman en buurman) en vader en zoon uit India (dit duo was zo ontzettend aandoenlijk, ik kon wel janken). Eerst bezochten we de floating market, heel leuk! Wel erg toeristisch. Daarna River Kwai (Tom dacht River Kwal, ik heb hem niet verbeterd en had veel pret) waar de oude brug naar Burma staat, toen naar de Tiger Temple (hele aparte ervaring waarin tijgers een toeristen attractie waren geworden. We vonden het zacht uitgedrukt niet helemaal ons ding). Daarna hebben we op een olifant gereden wat ik ook echt een terrible ervaring vond. Het was in een klein dorpshuis waar de familie 12 olifanten bezat. Deze werden gebruikt om op rond te rijden door toeristen. In principe zagen ze er gezond uit, kregen goed te eten, hadden een heerlijk groot gebied om rond te lopen, maar toch vond ik het naar. De ketting om z'n net had een kleine plek in z'n nek gegraven en hij kende de route uit z'n hoofd, evenals de trucjes (slurf omhoog etc.). Snel weer weg, gelukkig werden we gelijk naar een restaurantje aan de rivier gebracht waar we aten met een groepje, waarna ze ons naar het rivierhostel brachten met de boot. Wow, wat was dit prachtig!!! Stilte, alleen vogels en water. Ik kreeg zo'n oergevoel dat ik onze vieze was met de hand wilde wassen in een grote plastic ton met water en zeep. Lekker oermenserig. Leuk geprobeerd, maar de volgende dag was de was nog nat en moest het schimmelend mee in onze backpacks. Goede ideeen altijd.

De volgende dag weer op pad naar een plek waar wij deze ontzettend toeristische tour eigenlijk om deden: Erawan waterfalls. Zeven etages watervallen in de bergen waar je in kon zwemmen. Heerlijk! Een hele klim naar boven, maar zeer rewarding. We aten een vrucht (soort grapefruit) die we plukten uit een boom met onze handen, zwommen, gleden af en toe een beetje uit en hebben op een steen onder de waterval in de zon gelegen. Daarna lunchen, en werden we weer afgezet op Bangkok treinstation: op naar Ayutthaya.

Dag 6 - Ayutthaya
Ayutthaya is een klein stadje dat oorspronkelijk de hoofdstad was van Thailand, maar toen zo is verwoest dat dat eigenlijk niet meer ging. Gevolg: een kleine grote stad vol verwoeste tempels. We hebben de hele dag gefietst, tempels bezocht en gegeten. In de avond moesten we om 19:45 alweer de nachttrein naar het noorden: Chiang Mai. YES! De nachttrein in een bijzondere ervaring die ik iedereen zou aanraden. Behalve dat je efficient reist, is het ook heel knus en romantisch. Tom werd ineens een jongetje van acht die heel enthousiast werd van het feit dat het allemaal op een zelfgebouwde hut leek. De airco was wel killing. Om 08:15 kwamen we aan in Chiang Mai.

Dag 7 - Chiang Mai
Chiang Mai... zoals ik al zei: een verademing. Lekker rondfietsen, rondstruinen in de boekenwinkel, lekker vegetarisch eten, rust, schoon, zen, yoga, we houden ervan. We slapen in Eagle House, wat een beetje een hippie bolwerk is. Buiten dat ze in het hostel restaurantje veel vega en zeer gevzond eten serveren, vinden ze het erg belangrijk dat je als toerist goed opgaat in de energie en gebruiken van Thailand. Het wordt dus niet gewaardeerd als je in korte broek en blote schouders rondloopt. Schoenen mogen niet gedragen worden in de kamers en bedanken in het Thais gewaardeerd. Je kan het streng vinden, maar wij kunnen ons er heel goed in vinden. Als je ziet wat hier allemaal rondloopt (kuchasocialerussenkuch) dan kan ik me goed voorstellen dat ze zoveel mogelijk vriendelijk toerisme stimuleren.

Morgen doen we een ecofriendly trekking van drie dagen en twee nachten: slapen bij hilltribes, koken, daar eten, wandelen door de natuur, bamboo rafting. Natuurlijk heeft alles iets toeristisch, we komen er ook gewoon niet onderuit dat we het zelf zijn met onze hoedjes en slippers. Maar we proberen het land wel op onze eigen manier te ervaren. En dat lukt aardig goed!! We hebben het fantastisch hier :-)

Heel veel liefs en kussen
Tom & Lau

PS. voor foto's (niet heel veel) kijken op:
instagram.com/laurenhillebrandt

  • 25 Februari 2014 - 10:47

    Laurianne:

    LEUK!!!!! enjoy!! xxx

  • 25 Februari 2014 - 10:51

    Marga:

    heerlijk jongens! dat klinkt fantastisch!!! doorgenieten maar en snel als het lukt ons weer bijpraten!
    dikke kussen van ons.

  • 25 Februari 2014 - 13:18

    Marije :

    Jaaa! Leuk! Jullie zijn leuk! X

  • 25 Februari 2014 - 20:32

    Louis:

    Hallo Lauren en Tom,

    Wat een druk programma hebben jullie in een korte tijd toch veel gezien, wat betreft The bridge over de river Kwai daar zijn heel wat Nederlandse militairen bij om gekomen, ja hoe wreed kan een oorlog zijn.
    Gelukkig dat de race van Tom snel over was, zodat hij niet veel hoefde te missen van die prachtige reis.
    Ik zou zeggen veel plezier en Carpe Diem ♫♫♫

    Groetjes,
    Louis

  • 27 Februari 2014 - 13:23

    Ginger:

    haha jullie zijn fantastisch! zo leuk, enjoy! X

  • 27 Februari 2014 - 13:23

    Ginger:

    haha jullie zijn fantastisch! zo leuk, enjoy! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lauren

Actief sinds 26 Juli 2010
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 18912

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 26 Maart 2014

Tom & Lau in Thaileisie

27 Juli 2010 - 25 Augustus 2010

Mijn kleine Azie reis!

Landen bezocht: